19 Kasım 2009
Başakşehir Kurban Olmayı Teneffüs Etti.

Başakşehir Kurban Olmayı Teneffüs Etti.

Bu yıl  20 Ülke 20 İl sloganı ile yola çıkan yardım eli derneği ekipleri bulundukları ülkelerde son hazırlıklarını yaparken HilalTV Ekranlarından canlı olarak yayınlanan ?kurban olmak sürekli huzuru ilahide bulmaktır.? Konulu Konferans Başakşehir?lilere Kurban olmayı adanmayı teneffüs ettirdi.

Dr. Sadık Danışman

Sizleri selamların en güzeli olan Allah?ın selamı ile selamlıyorum? Esselamun aleykum ve rahmetullahi ve bereketihi!

Yardımeli Derneğimizin Başakşehir Temsilciliği tarafından düzenlenen Başakşehir  buluşmaları kapsamında ?kurban olmak sürekli huzuru ilahide bulmaktır.? konulu konferansımıza hoş geldiniz.

Konferansımızın hayırlara vesile olmasını diyorum.Yardımeli Derneği kuruluşundan bugüne 3. kurban organizasyonunu gerçekleştirecektir. Kurban yakınlaşmaktır. Teslimiyettir. Sürekli Huzur?u İlahide bulunmaktır.

Kurban: Türkiye?den - Gazze?ye? Kudüs?ten - Habeşistan?a? Kafkaslardan ? Borsa Hersek?e? Lübnan?dan ? Kazakistan?a? Keşmir?den ? Eritre?ye ? Doğu Türkistan?dan ? Irak Kerkük?e? Sudan  Darfurdan-Malavi?ye ?Ürdünden Suriye Filistin Mülteci Kampları?na ?Afganistandan ?Azerbaycan?a kadar tüm İslam Coğrafyasındaki İslam Ümmetinin RAHMETİ paylaşmasıdır.

Kurban rahmeti paylaşmaktır?Kurban sevincini kardeşlerimizle paylaşmaktır.

Değerli dostlar!

Yardımeli Derneği  2009  yılı kurban organizasyonu kapsamında  sizlerden alacağı kurban vekaleti ile 20 ülkede ve Türkiye?de 20 ilimizde  kurban vecibesini ifa ederek  sizleri bu Ümmetin coğrafyalarında şahit kılacaktır inşallah.

Yardımeli Derneği 2009 yılı kurban ücretini ülkelerin ekonomik konumuna göre şartlı ve şartsız olarak belirlemiştir.

Gazze?Kudüs? Irak? Bosna Hersek ve Türkiye?de şartlı  360.TL  diğer ülkelerde şartsız 180 TL dir

Kurban organizasyon faaliyeti yurtiçinde temsilciliklerimiz ve gönüllülerimiz  tarafından? yurtdışında Dernek Kurucuları  ve siz gönüllüler tarafından ifa edilecektir .Yurt dışındaki kurban organizasyonu  o ülkedeki Partner Kuruluşumuz olan Sivil Toplum Kuruluşu ile beraber yürütülecektir.

Yardımeli Derneğinin Kurban Organizasyonunda görev alan tüm kardeşlerimize dernek olarak şu hususları tavsiye etmekteyiz;

    * iyi kurbanları seçin

    * Çevre temizliğine ve hijyene dikkat edin!

    * Kurbana eziyet etmeyin!

    * Adil dağıtım sağlayın!

    * Gidilen ülkedeki kardeşlerimizin sorunlarını ve ihtiyaçlarını tespit ediniz

    * Gidilen ülkedeki ve yurt içinde karşılaştığınız zorlukları ve problemleri tespit ediniz

    * Çocuklara götürülen bayramlık hediyeleri dağıtın!

    * Kurban niyet olmakla beraber  derneğimize yapılan kayıt işlemleri aynı zamanda kurban için vekalettir.

    * İsim listelerini tek tek okuyup kesimi yapacak kişiye vekalet verilmesini tavsiye etmekteyiz.

    * Gidilen ülkede derneğimizin kardeş aile projesindeki alan el  kardeş ailelerini ziyaret ediniz ve veren el kardeş ailelerimizin  selamlarını götürünüz

    * Kardeşlerimize sevgi? saygı ve selamlarımızı iletin!

 o Kardeşlerimle bayramlaşın!

Yardımeli Derneğine Kurban Organizasyonu  kapsamında   kurban vekaletini  veren her kardeşim Darfur?daki Sumeyya?nın? Gazze?deki Ahmet?in? Keşmir?deki Suheyl?in? Kerkük?teki Esra?nın?Adis Ababa da ki Bilal?in Bakü deki Fatma?nın ?Malavi de ki Zerina?nın Lübnan Sabra ve ޞatilla Kampındaki Abdullah?ın ޞam Tenef Kampındaki  Ali?nin? Diyarbakır?daki ޞehmus?un? Kastamonu?daki Hatice?nin ve İstanbul?daki İsmail  kardeşimin bayram sevincini paylaşmış olacaktır. Rahmeti? ve kardeşliği paylaşacaktır.

Yardımeli Derneği kurban organizasyonunu yurtiçi yanı sıra  neden yurtdışında da yapmaktadır?

Sorusunun  karşılığı ümmet bilinci işgaller mültecilik ve açlıktır.Fakirlik değil AÇLIKTIR.Ve bu ziyaretler kardeşlerimize manevi  destekdir.

Değerli kardeşlerim yurt içinde ve yurt dışında kurban organizasyonu kapsamında Derneğimize ulaşan tüm kurbanların  %80 veya  %90 ı  bayramın birinci gününün sabahında geri kalan % 10 veya % 20 lik kısmı da  bayramın ikinci günü  sabahında  dini vecibeler  çerçevesinde kesilecektir ve siz kardeşlerimize sms ve e-mail ile duyurulacaktır. Daha sonrada Hilal Tv ekranlarında kurban organizasyonumuz ile ilgili görüntüleri izleyebilirsiniz.

Değerli Dostlar!

Kurbanın rahmet ve bereketini; Filistin Mülteci Kamplarında ? Gazzede  ?Darfur da ?Suriye Irak tampon bölgesinde ki Tenef Kampında? Kerkük de?Azat Keşmir de ? Hakkari ޞemdinli de ?Kastamonu Araç da? Mardin Yeşilli de ki kardeşlerimizin sofralarına katkı olmanın ve onların yanında olmanın onlarla beraber bayramı yaşamanın ne anlama geldiğini ?o coğrafyalarda birebir sizlere yaşatabilseydik  ?

Bu Coğrafyalarda ki kardeşlerimizin zorluklara ve  imkansızlıklara karşı sabırlarını tevekküllerini şükürlerini görebilseydiniz  bir Tenef Kampı?nı bir

Gazze?yi bir Darfur?u  ziyaret edebilseydiniz .

Siz kardeşlerimize olan selam ve sevgilerini kucaklaşmalarını yüzlerinde ki sevgi ve onur dolu ifadeyi görebilseydiniz.       Bunu ancak Hilal Tv ekranlarında sizlerle paylaşmaya gayret edeceğiz.

Değerli dostlar!

Ben Yardımeli Derneği?nin Başkanı olarak fırsat ve imkan buldukça ümmetin coğrafyasına giderek kardeşlerimizi ziyaret etmenizi sizlerden aldığım cesaretle siz  dostlarımıza  tavsiye ediyorum.

Sözlerime son verirken sizleri yurtiçi ve yurtdışında mağdur? muhtaç ve mazlum  ailelerle kurbanlarınızı paylaşmaya davet ediyorum .Yardımeli Derneği Hayır Köprüsü  bu görevi sizin adınıza  emanete sadakat ve şeffaflık ilkesi çerçevesinde ifa etmektedir

Yardımeli Derneğimiz siz görevli kardeşlerimizden ümmetin yoksulları? fakirleri yetimleri ve muhtaçları adına gayret ve çaba sarfetmenizi  beklemektedir.

Yakınlarımıza? komşularımıza? dostlarımıza? hatırımızın geçtiği kardeşlerimize? ailelere güven ve gururla Yardımeli Derneğimizi tavsiye edebilirsiniz. Bizler bunu sizlerden mağdur ve muhtaçlar adına  talep ediyoruz.

Bizlere nasıl ulaşacaksınız.

    * Derneğimize gelerek elden bağışda bulunabilirsiniz

    * Banka havalesi ile bağışta bulunarak (Türkiye finans yavuz selim şubesi 474747-1 Albaraka türk fatih şubesi 7100000-1

    * Posta çeki ile bağışta bulunarak

    * Kredi kartı ile talimat vererek

    * İnternet sitemizden online bağışta bulunarak

    * Telefon aracılığı ile kayıt yaptırabilirsiniz(0212 521 24 24)

Bu programda bizlerle beraber olan ve kendilerinde her zaman fikirleri ile istifade ettiğimiz muhterem hocam Mustafa İslamoğlu?na teşekkür ediyor  ALLAH razı olsun diyorum.

Programı düzenleyen Başakşehir  temsilcimiz Nurdan Güler Hanımefendi başta olmak üzere bu programda görev almış ve emeği geçen tüm kardeşlerimize huzurlarınızda teşekkür ediyor  ALLAH  Razı olsun diyorum.

Katılımınızdan dolayı siz değerli dostlara teşekkür ediyor ALLAH razı olsun diyorum.

Cenab-ı ALLAH bizlerin ve  sizlerin önümüzdeki hafta idrak edeceğimiz Kurban Bayramına kavuşmamızı  nasip etsin.ޞimdiden  Kurban Bayramınızı tebrik eder? sizin? aileniz? sevdikleriniz ve dostlarınızla  güzel bir bayram geçirmenizi diler .Kurban Bayramında kendi aile efradından uzakta fakat  din kardeşleri? ümmet kardeşleri ile beraber olacak olan yurtiçinde ve yurtdışında görev almış  kardeşlerimize selametle gidip gelmeleri için dua ediyor kendilerinin ? aile efratlarının bayramını tebrik ediyor  sağlık ve başarılar diliyorum.

Tüm Dostlara Kardeşlerimize ve Katılımcılarımıza hayırlı akşamlar diyor?sizleri hepimizin ve alemlerin sahibi Rabbime emanet ediyorum

Hoşçakalınız.

Mustafa İSLAMOОLU

Lugavi çerçeve

 

Kurbân? en yalın haliyle ?yaklaşmak? yakın olmak? manasına gelir. Kelime? Kur?ân? furkân? sultân ile aynı vezinden gelir. Bir mübalağa kipi olan fu?lân mastarının ait olduğu vezin? hem sürekliliği hem de ?kök manasının tüm olumlu çağrışımlarıyla ağzına kadar dolu olmayı? ifade eder. Lugavi olarak ?yaklaşma?nın tüm olumlu anlamlarını kapsar. Yakınlığın nihai noktası ?huzurda? olmaktır. Kurbân? ?sürekli huzurla olmak? demektir.

?Kurban? kelimesi Türkçe?de Kur?ân?dan iktibasla kullanılmaktadır (Maide 5/25; Âl-i İmrân 3/183). Türk dilinde? ?bayram kurbanı? anlamına gelen udhiyye (edhâ? edâhi? dahâya) ve hac kurbanı anlamına gelen hedy anlamlarının her ikisi için de mücerret halde kullanılır. Nezr için ?adak kurbanı?? ?akîka için ?akika kurbanı? denir. Kur?ân?da nusuk? nusk? mensek? nezr? nahr? zebh? zibh? zebîh gibi kelimeler ?kurban? kelimesinin çağrışım alanına dâhildir.

Kurban? mefhum olarak birçok Kur?âni kavramla aynı gözede buluşur. Mesela Allah Rasulü?ne daha vahiy sürecinin başlangıcında emredilen adama tarzı olan tebtîl (Rabb?ini an ve bütün varlığını O?na ada! Müzzemmil 8)? yine Hz. Meryem?in annesinin Meryem?i adamasını ifade eden nezr (Âl-i İmrân 3/35) bunlardandır. Musevi gelenekteki kurumsal adamayı ifade eden nezr de? Kur?ân?daki bireysel adamayı ifade eden tebtîl de? bir ömrün Allah?a kurban edilmesini ifade ederler. İnfak ve sadaka? servetin kurban edilmesidir. Vakıf (vakf)? malın ve taşınmazların kurban edilmesidir. ޞahadet? canın kurban edilmesidir. Hatta misak ve ahd?e giren sözler de? kurban ile aynı anlam alanında değerlendirilerek ?sözün kurbanı? sayılabilir.    

Kurban: Dünyevileşmeye karşı ilahi uyarı

Elbet kurban ile kastedilen ?Allah?ın yaklaşması? değil? ?Allah?a yaklaşma?dır. Onun için açılımı? hem failin hem mef?ulün yaklaşmasını birlikte ifade eden kurbullah biçiminde değil? et-takarrub ilallah (Allah?a yaklaşmak) biçimindedir. Zira Allah kuluna zaten yakındır; hem de şahdamarından bile yakın. Mesele kulun Allah?a yakın olup olmaması meselesidir. Ve kurban? tüm ibadetler gibi kulu önce kendi öz benliğine? sonra Allah?a yaklaştırır.

Kurbanın maldan sunulması anlamlıdır. Verdiği mesaj açıktır: Allah?ın insana bahşettiği dünyalıkların insan ile Rabb?i arasına girmesine mani olmak. Kurban? Rabb?in bahşettiği dünyevi nimetleri O?ndan uzaklaşmak için değil O?na yaklaşmak için kullanma temrinidir. Özünde ?Ey insan? dünyevileşme!? talimatıdır. ?Sahip olmak mı - ait olmak mı?? ikileminde? birincisine işaret eder. Yani servete ait olmayıp gerçekten sahip olmanın doğru yolunu öğretir. Zira insan? malı mülkiyet bildiğinde veremez. Kişi veremediğine sahip olamaz? veremediğine ait olur. İnsan? malı emanet bildiğinde verebilir; Allah için verdiğinde ise gerçekten sahip olur.

Kurban da? diğer birçok ibadet gibi? Muhammedi davetle ortaya çıkmış bir ibadet değildir. Kur?ân?dan anlıyoruz ki? önceki ümmetlerde de kurban ibadeti teşri kılınmıştı: ?Biz her ümmet için kurban kesmeyi bir ibadet kıldık? (Hac 34). Âyetteki mensek kelimesi kip olarak ?kurban kesmek? kurban kesme zamanı? kurban kesme mekânı? manalarının her üçüne birden delalet eder. Fakat aynı kökten gelen nusuk çoğulunun En?am Sûresi?nin 162. âyetinde ?ibadet? vurgusuyla kullanılması da gösteriyor ki? tarihsel açıdan kurban ibadeti? ibadetlerin ?anası? mesabesindedir.

Maide Sûresi?nde anlatılan Âdem?in iki oğlu kıssası bunu teyit eder (âyet 27). Habil ve Kabil adlarıyla bilinen Âdem?in iki oğlu (ya da zımnen: ?âdemoğluna mensup iki kişi?) Allah?a kurban sunmuşlardı. Tevrat?ın Tekvin bölümünden öğrendiğimize göre (4:1-8) hayvancılıkla uğraşan Habil?den kabul edilmiş? çiftçilikle uğraşan Kabil?den kabul edilmemişti. Kabul edilmeme gerekçesi sunulan kurbanın ziraat mahsullerinden oluşu değil? sahip olduğunun en kötüsünü sunmasıydı. Kabil?in kardeş katili olmasıyla neticelenen bu süreci başlatan duygusal sapmanın adı ne ?kıskançlık? idi ne de ?cimrilik?. O zehirli duygunun adı ?dünya sevgisi? idi. Allah Rasulü de bu duygusal sapmanın fenalığını ifade sadedinde şöyle demişti: ?Dünya sevgisi tüm kötülüklerin başıdır.?

Kur?ân?da kurban ibadeti? hep hac ibadeti bağlamında dile gelir. Zira kurban? Hz. İbrahim?den beri haccın bir parçasıdır. Kevser Sûresi?nin son âyetinde mücerret olarak gelir. Ne var ki bu âyet? ?kurban kesme?yi değil? kılınan her tür namazı ve kesilen her tür kurbanı ?Allah için? yapmayı emreder. Allah Rasulü hacca gitmediği halde kurban kesmeyi sünnet edinir ve bunu ümmetine de tavsiye eder. Bununla Rasulullah birçok şeyi amaçlamış olabilir. Bunların başında? haccın coşkusunu müminlere kurban üzerinden yaşatmak gelse gerektir.

Hz. İbrahim rüyasında kendisini? ahir ömründe kavuştuğu biricik yavrusunu kurban ederken görür. Âyette şöyle buyurulur: ?Sen rüyanı tasdik ettin!? (Saffat 37/105). O? en sevdiği varlığı olan biricik yavrusu İsmail?den Allah için vazgeçebileceğini isbat ederek rüyasını gerçekleştirmiştir. Burada irfan ekolüne mensup bazı isimlerin? tasdik kelimesinden yola çıkarak verdiği alternatif mana da nüktelidir. Buna göre Saffat Sûresi?nin 105. âyetinin açılımı şudur: ?Ey İbrahim! Sen rüyayı (tâbir etmen gerekirken) tasdik ettin!? Neyse ki netice aynı kapıya çıkmış? sonuçta İsmail?in kurban olmasının yolunun? ?kesilmek? değil ?adanmak? olduğu gösterilmiştir.

Kurban ibadetinin gayesi müminleri dünyevileşme tehlikesine karşı uyarmaksa? hikmeti de Allah?ın mahlûkat için tayin ve tesbit ettiği ?varlık hiyerarşisi?ne (meratibu?l-vücud) riayettir.   

www.BasaksehirRehberi.com

Bu yazı 1715 kişi tarafından görüntülendi.

Yorum Ekle

Tüm alanları doldurmak zorunludur